Wednesday, July 31, 2013

31日 有朋高校の生徒さんが発掘に参加されました Yuho high school students participate


札幌から有朋高校の生徒さんが発掘に参加されました。
3人ともはじめての発掘体験でしたが、外国の研究者の方々の英語による(!?)アドバイスを受けながら貝殻や動物の骨を発掘していました。

Yuho high school students participated in our excavation.
They are first time excavation, but they excavated animal bone and shell while receiving advice by English of foreign researchers.



午後からはラボに移り、土器の注記を行いました。
ラボで岡田先生からレクチャーを受けています。

They moved to the lab in the afternoon, made a note of pottery.
They have received a lecture from Okada senei in the lab.


発掘はどんどん進んでいます。

Excavation is proceeding steadily.


夕方には礼文高校の校長先生が発掘現場へ差し入れを持ってきてくれました。
ありがとうございます!!

We had a drink from the principal of Rebun high school.
Thank you!!!

No comments:

Post a Comment