Monday, August 5, 2013

5日 快晴でとても暑い日でした



昨日に続き、今日も快晴でした。
日差しが強く日焼けで真っ黒になってきました。
発掘区はオホーツク文化の魚骨層に突入し、小さい魚の骨片やクジラの骨が土器に混じって出土するようになってきました。

Like yesterday, it was fine weather today.
I got sunburned and became dark.
It arrived at the fish bone layer of the Okhotsk culture, and pottery, fish bone and whale bone came to be excavated.



お昼には調査に参加されているカリフォルニア大の羽生先生によるレクチャーがありました。
日本の縄文時代についてのお話でした。
これもフィールドスクールならではの光景です。

After lunch,  there was a lecture by Prof. Habu of Univ. of California participated in our excavation.
It was a story about the Jomon period in Japan.

No comments:

Post a Comment