Wednesday, August 7, 2013

7日 北海道大学の新渡戸スクールの学生も今日から参加です


北海道大学の新渡戸スクールの学生が、昨日礼文島に到着しました。
今日から、カナダの学生たちと一緒に作業です。
カナダの学生に、出土物の取り扱いについて英語で教えてもらっています。

Yesterday, Hokkaido University students as the Nitobe program arrived here.
They start working with the Canadian students from today till Saturday.



発掘も進み、出土物の数も増えてきました。
出土物のデータベース作りもだんだんと忙しくなってきました。

The more we excavated, the more we have to manage materials from the site.


夕方からは、人類学のチームが講義を行ってくれました。
In the evening, our anthropological team gave us a lecture.


そして、今日は地元のお祭り、湖畔祭りがありました。
夕食後にみんなでお出かけしました。

Today, a big Lake-side festival here.
People gets gethering around and eat, drink, chat, smile...happy moment.

No comments:

Post a Comment